Lahti2017 MM-kisojen kampanja venäläisille kohderyhmille

Asiakas
VisitLahti
Projektihallinta
Työt
Markkinointi

Lahti juhlisti Suomen 100-vuotisjuhlaa runsaasti kiitosta saaneilla Lahti2017 MM-kisoilla.

Lue lisää projektista

Lahti juhlisti Suomen 100-vuotisjuhlaa runsaasti kiitosta saaneilla Lahti2017 MM-kisoilla.

Lahti juhlisti Suomen 100-vuotisjuhlaa runsaasti kiitosta saaneilla Lahti2017 MM-kisoilla. Pitkään odotettu tapahtuma muutti tutut miljööt kansainväliseksi festivaaliareenaksi. Talviurheilun juhlaan saapui urheilijoita 61:sta eri maasta. Tapahtuman teki ainutlaatuiseksi myös se, että MM-kisat järjestettiin Lahdessa ennätyksellisesti jo seitsemättä kertaa – useammin kuin missään muussa kaupungissa maailmassa.

Ratkaisu

Digikampanja
Hyvin suunniteltu ja konversio-optimoitu verkkosivusto on kaiken digimarkkinoinnin Ä ja Ö. Suunnittelimme kampanjan uuden kisasivuston ympärille. Sivuston tärkein tehtävä oli myydä lippuja ja jakaa tietoa tapahtumasta. Rakensimme kampanjan tavoittamaan potentiaalisia kävijöitä Venäjällä hyödyntäen Yandexin, Googlen, Vkontakten ja Facebookin työkaluja. Kohderyhmiä määriteltäessä huomioimme lajin harrastajat, ammattilaiset ja urheiluseurat Venäjällä.

Verkkosivujen ja materiaalien lokalisointi
Suunnittelimme ja lokalisoimme Lahden MM-kisojen venäjänkieliset verkkosivut venäläisten matkailijoiden tarpeet huomioon ottaen. Ohjelmatietojen ja kisapakettien lisäksi sivustolle tuotiin myös matkanteon kannalta tärkeää sisältöä, kuten ohjeita viisumien hankintaan, tietoja kulkuyhteyksistä, majoitusmahdollisuuksista ja nähtävyyksistä. Kiitosta saaneen venäjänkielisen esitteen sisältöä ja ilmettä suunnitellessamme olemme noudattaneet samaa ajatusmallia.

Promojakelut rajalla
Kisojen venäjänkielistä esitettä hyödynnettiin Pietarissa järjestettävissä tiedotustilaisuuksissa sekä Suomen ja Venäjän välisillä raja-asemilla. Promojakelun ajankohdaksi valittiin tammikuun alku, jolloin Suomen ja Venäjän rajaliikenne on vilkkaimmillaan. Noin viikon pituisen promootion aikana raja-asemilla jaettiin yli 10 000 esitettä.

Ilmeen suunnittelu

Lahti2017 -kisojen nostalgisen ilmeen on suunnitellut Intohimotoimisto Cassius. Quba on tehnyt venäjänkielisen lokalisoinnin hyödyntäen olemassa olevaa ilmeettä ja materiaaleja Visit Lahden ja kisaorganisaation tomeksiannosta.

Asiakas

VisitLahti

Ilme ja kuvitukset

Intohimotoimisto Cassius

Venäjä-markkinointi

Mainostoimisto Quba

Asiakkuusjohtaja

Mait Lukka

Toteutus

Artur Kukov

Kampanjan suunnittelu

Mait Lukka

Lokalisaatio

Artur Kukov

Vuosi

2017

Software

Adobe, WordPress

Palaa portfolio näkymään
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.

Muut caset