Miltä yrityksesi digitaalinen "näyteikkuna" näyttää? Herättääkö se kiinnostusta vai päinvastoin — ajaa potentiaaliset asiakkaat muualle?
Jos asiakas ei löydä nopeasti vastauksia häntä kiinnostaviin kysymyksiin — hän poistuu. Näin käy myös silloin, kun kotisivut latautuvat tuskallisen pitkään, eivät taivu mobiiliympäristön vaatimuksiin tai ovat rakenteeltaan epäjohdonmukaiset.
Pari faktaa lisää. Kun sivun lataus kestää yli 3 sekuntia, välittömän poistumisen riski kasvaa 32%. Kun lataus kestää yli 5 sekuntia, vastaava luku on 90%.
Suunnittelumme lähtökohtana on, että uudet verkkosivut edustavat alan parhaimpia käytäntöjä ja vastaavat nykypäivän tiukempiinkin vaatimuksiin.
Client first -konseptimme takaa, että lyhyen koulutuksen jälkeen saat sivustasi täyden hallinnan ja pääset päivittämään sitä ilman ulkopuolisen apua.
Visuaalisuus ja käyttäjäystävällisyys ovat meille intohimon asioita. Siksi panostamme jokaiseen yksityiskohtaan. Tutustu referensseihimme täällä.
Hyödynnämme suunnittelussa moderneja työkaluja, kuten Miro, Figma ja Adobe XD. Näiden ja monien muiden välineiden ansiosta tuotanto, vedostukset, kommentointi ja kommunikointi siirtyvät aivan uudenlaiselle tasolle.
Vaiheen aikana määritellään sivuston rooli osana yrityksen markkinointia, suunnitellaan asiakaspolut, sivuston rakenne ja toiminnallisuudet. Pääsette kommentoimaan ja täydentämään syntyvää rakennetta / rautalankamallia helppojen verkon yli toimivien työkalujen avulla. Miro sopii erityisesti isojen tiimien työskentelyyn, jossa jokainen voi seurata työn edistymistä reaaliaikaisesti. Samalla pdf. -vedosten ja sähköpostien määrä pienenee olemattomiin, sillä kaikki aineistot löytyvät visuaalisesti esiteltynä samasta paikasta.
Kun etusivun rautalankamalli on valmis, siirrytään verkkosivuston visuaalisointiin. Suunnittelussa noudatetaan yrityksen graafisia ohjeita ja seurataan tarkasti brändin asettamia yleisiä linjoja. Tarvittaessa yrityksen ilme voidaan päivittää vastaamaan nykypäivän vaatimuksia. Työn tuloksena syntyy etusivun ja muiden tärkeimpien sivujen visuaaliset mock up:it sekä style board. Leiskojen esittely ja kommentointi tapahtuu verkon yli toimivassa Figmassa tai Adobe XD:ssa.
Sisällöntuotanto kannattaa aloittaa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, sillä sen työstäminen vie yllättävän paljon aikaa — varsinkin silloin, kuin kieliversiota on enemmän kuin yksi. Jos teillä ei ole riittäviä resursseja, tulemme mielellämme auttamaan sisältöjen suunnittelussa ja tuotannossa. Suomen lisäksi tarjoamme copyn ja sisällötuotannon palveluita mm. viron, ruotsin, kiinan, englannin ja latvian kielillä.
Ennen sisällötuotannon käynnistämistä suosittelemme avainsanatutkimuksen laatimista. Korkean taajuuden avainsanojen hyödyntäminen osana kuvauksia nostaa huomattavasti uuden sivuston hakukonenäkyvyyttä heti alkumetreistä lähtien. Tämän työn joka tapauksessa joutuisi tekemään myöhemmin erillisen budjetin puitteissa.
Kun visuaalisuus on lyöty lukkoon, siirtyy tuotanto tekniselle alustalle. Tästä hetkestä lähtien pääsette seuraamaan sivuston syntyä oikeassa ympäristössä. Erilaisten animaatioiden ja tehosteiden ansiosta sivusto ikään kuin herää eloon. Tarvittaessa voimme luoda ainutlaatuisia kuvituksia ja animaatioita.
Teemme kaikille toteutuksillemme perustason hakukoneoptimoinnin, joka käsittää mm. tarvittavien SEO-työkalujen asettamisen, SEO-automaation, kuvien optimoinnin sekä sivuston Site mapin syötön Googlen Indexiin.
Kun sivusto on valmis, järjestämme tiimillesi käyttökoulutuksen ja opastamme uuden kotisivun käyttöönotossa. Annamme toteutuksillemme 6 kk teknisen takuun. Tuntuuko tässä vaiheessa, että kysymyksiä on enemmän kuin vastauksia? Kysy tiimiltämme, niin autamme seuraavien askelmerkkien suunnittelussa.